Fredrik

Sett fra to små øyne...

Med mammas tastetrykk, vil jeg fortelle om stort og smått i hverdagen min.

Min første ferietur!

Fredriks store verdenPosted by Maria Tue, September 29, 2009 22:24:06

Fredag, etter vi hadde vært på babysang, dro jeg på min første ferietur! Sammen med mamma og pappa skulle vi på hotelweekend i Ålesund. Mormor skulle komme hjem til oss for å passe hundene, mens vi var borte.

Jeg hadde fått montert et større bilsetet til vi skulle dra, så nå hadde jeg mye bedre plass, og ikke å snakke om bedre utsikt! Nå hadde jeg full kontroll over "hele verden". Turen til hotellet gikk som en glans, jeg sov for det meste, og pappa sa at vi hadde flaks og kunne bare kjøre ombord i ferjene. Jeg gledet meg veldig til å feriere, ikke visste jeg mye om hva det innebar, men jeg hadde hørt pappa snakke om "å slappe av", "god mat", og mamma snakket om "shopping". Alle disse tingene liker jeg jo, og hvis det også var snakk om ekstra oppmerksomhet - hele tiden, så måtte dette bare bli bra!

Vi kom frem til Best Western Hotel i Spjelkavik, et koselig lite hotell med trivelige betjening og et barnevennlig hotell. Da vi kom frem var det egentlig leggetid, men jeg hadde da sovet omtrent hele turen, så jeg hadde i alle fall ikke tid til å legg meg da! Men da klokket nærmet seg ti begynte øyelokkene å bli tunge, og tilslutt klarte jeg ikke å holde de oppe.

Fredrik på hotellrommet:

Jeg sov godt hele natten, og våknet blid og opplagt til en ny dag. Etter en lang og god frokost, ordnet vi oss på å gå ut i regnværet. Mamma sa at det var "shoppingvær", og når vi bodde så nære et av møres største kjøpesenter, så måtte det vel bli shopping. Mamma shoppet i noen timer, og det var visst lønnsomt for meg og pappa og være med, for begge to fikk både sko og klær. Mamma derimot, må fortsatt gå i sine gamle klær... Toldmodigheten til pappa er visst ikke så stor når mamma forsvinner inn på et prøverom....

Etter mammas shoppingrunde, dro vi på hotellrommet for å slappe av litt før vi skulle ut og spise middag. Og før sengetiden, så var vi på bowling! Der var det mye å se på! Mamma knuste visst pappa i bowling med en gang...

Denne kvelden sovnet jeg i fra både "Skal vi danse", "Med hjarte på rette staden" og "Løvebakken". Jeg sov som en stein hele natten, selv om det både regnet og blåste vannrett ute.

Så på søndag var jeg uthvilt og klar for en ny spennende dag. Etter nok en god og lang frokost, pakket vi for å kjøre hjemover. Men før vi kjørte fra Ålesund, dro vi innom akvariet. DER var det mye spennende å se på!

Jeg og mamma er klare for å ut i regnet:

Jeg gleder meg til å se hva nytt jeg får være med på i dag:

Kan dere se fisken hilse på meg?

Her er fisken:

Simsalabim, så ble jeg også en fisk!

Her er jeg og pappa i det STORE akvariumet, det var nesten som å svømme sammen med fiskene:

En hval!

Da vi skulle ut å se på pingvinene, dukket plutselig sola opp!

Så var det tid for å kjøre hjem til hundene våre.

Hadeklem til pingvinene:

Da vi kom hjem, kjørte vi rett på Veaberget til bestemor og bestefar. Gammeltante Liv er der på besøk, og hun hadde tatt med fatet som hun har laget til meg. -TUSEN TAKK for det kjempefine fatet!

Det var moro på ferietur, og jeg gleder meg allerede til neste gang! Men det var godt å komme hjem til senga si også...